jueves, 29 de mayo de 2008

UNA VIDA FRUGAL





VERDURES I FRUITES
O
FRUITES I VERDURES


Cinc per dia ens recomana la publicitat de la televisió.

Hi ha un “slogan” televisiu que ens mostren els cinc dits de la mà, i ens diuen que tenim que consumir cinc varietats de fruites i verdures. D’aquesta manera aconseguirem benestar, un “cos deu” ple de salut i energia. Diversos estudis han posat en evidència les propietats que aporten les fruites i les verdures en el nostre organisme i diuen, que poden prevenir certes patologies com: les malalties cardio-vasculars, fins i tot alguns càncers.

El que sí, no es pot negar, és que aporten grans quantitats de nutrients sempre molt necessaris perquè el nostre cos funcioni correctament: Vitamina C, Vitamina E, Vitamina B9, Carotens, Potassi, Magnesi, Calci i també els anomenats fenols.
Un altre cosa que podem assegurar, és que portant una dieta de fruites i verdures lluitem contra la nostra no estimada i perjudicial obesitat.

Però, el més important és comprendre com tenim que organitzar les cinc peces. Com és això: dos fruites i tres racions de verdures? Quatre fruites i una col? Una sopa de verdures, un suc de llimona, un plàtan i una pera............

Estic feta un embolic. En alguns règims només deixen menjar una peça de fruita per àpat. Per allò de les calories.
Personalment m’agraden molt les cireres. Malgrat les calories d’aquesta fruita en puc arribar a menjar mig quilo desprès de qualsevol menjada, només això representa 300 calories. Potser, només podem menjar sis cireretes? Ho dic per el punt, de que ens diuen que cada àpat té que tenir 400 calories.
Francament us diré que el tema de pesar els aliments, no és sant de la meva devoció i pot arribar a ser motiu d’estrès i mal humor.

Confidencialment us dic, que puc arribar a menjar-me les cinc peces de fruita establerta, en un sol àpat. Però sincerament, no sempre tinc la sort de trobar aquella fruita sucosa i madura a la que no pararies de mossegar.

La pràctica diària de prendre fruites i verdures varies, des de fa deu anys, arran d’unes al·lèrgies, m’ha donat un resultat espectacular al meu organisme doncs m’ha fet viure tots aquests temps sense cap medicament.
L’experiència de no haver trepitjat farmàcia en tot aquest temps m’ha donat una raó de menjar i seguint menjant fruites i verdures.

Marisa i Simeó
Per el concurs de fi de Curs de LA DIBA

No hay comentarios: